onsdag 22 februari 2017

DAGEN EFTER


Fick den här låten utlagd till mig på Facebook
av Jonas som är min yngsta dotters kille
Den passar mig och min sinnesstämning
För det är som jag tidigare skrivit om
fast med lite andra ord
Att jag inte tillåter åldern att ta över och bestämma över mitt liv
För det klarar livet så bra av självt utan ålderns inblandning

Dagen före självaste 70 årsdagen hade jag dragit ved till Malbergsstugan
För var passar det bäst att fira min dag OM inte ute i skogen
För det är där som stugan ligger
I trevligt sällskap med sina vänner.. Siv och Christina
allt är så otvunget och härligt uppfriskande..dom samtal vi har
som handlar om ALLT som rör på sig och lever
Å så en och annan fikastund mellan tungomålen
Tack för ert sällskap ..det mådde jag bra av

Till och med vädret har firat mig med en STRÅLANDE SOL
Vad kan man mer önska sig av en dag som denna
INGENTING...
Och så TACKAR jag er ALLA på Facebook
som skickat mig sina födelsedagshälsningar..

Blev ju firad i förväg av Jonas,som ju inte än bor i Umeå
Men snart hoppas vi alla..

Det är inte så tokigt att fylla 70 år
När man får så mycket uppmärksamhet :)

När min dotter och Jonas var här och firade mig , bjöd dom på en vegansk semmelkladdkaka
Toppengod..så de receptet testade jag
Först blev det en liten miss ..då jag klantade mig med kardemumman
som det blev FÖR mycket av
Så jag gjorde ett nytt försök..
inte den heller helt perfekt..då den blev kvar lite för länge i ugnen
Men den ÄR GOD..det kan jag lova er och dessutom snabb att fixa till
HÄR kommer receptet som finns att hitta på "uppfinnerskans" blogg
http://blogg.alltforforaldrar.se/sweetandsimple/2017/01/30/vegansk-semmelkladdkaka/


Inga härliga bilder har jag att lägga ut på mina firningar
ej heller gårdagens firarhändelse

Så jag plockar in en bild från förra årets födelsedagsfirande
då solen inte lyste lika strålande ihärdigt och vackert
Mer än inombords där rådde rena sommarvärmen

Däremot 2015 på min dag Då var SOLEN framme
Härifrån skogen önskar jag er alla en tillfredsställande dag
med sol i sinne och utblick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar