lördag 18 februari 2017

SAKNAD

Trofast har du följt mig och bistått mig i alla väder

Fast jag oftast tagit dig för given
Att du skall finnas där..alltid redo
att leverera

Om än du börjat tackla av och fått lite skavanker här och där
Så har jag kunnat få till dig igen
och du har åter gett mig... det jag mår bra av
Men nu ..med hjälp av Quvintuss..
blev din skadan allt för stor
Så stor att du gav upp..för hur jag än försökte
Kunde jag inte få liv i dig igen
Det är så sorgligt..och frustrerande

Och jag inser NU när du inte längre finns
HUR TOMT det blir och hur mycket DU betytt för mig

Det är ju du som gett mig och bloggen liv
som gett mig glöden till orden
Du som fått mig att SE och upptäcka allt det vackra
Som jag kanske annars skulle gått förbi
Du som fått mig att ge mig hän, bli nyfiken,engagerad och full med livsenergi

Men tur är det
Att allt som du gett till mig... ALLA bilder finns ju kvar
för mig att plocka fram..se på,gotta mig över och minnas

Så TACK för åren du funnits i mitt liv och berikat det
Tack du kära kamera för din insats i mitt liv

Härifrån skogen önskar vi er alla en minnesvärd och omtänksam helg

2 kommentarer:

  1. Inte alla som skriver minnesord över sin kamera! ;-)

    SvaraRadera
  2. :)..så har den betytt mycket för mig åxå ..på min livsvandring Fast jag har som inte insett vidden av det ..inte helt förrän den totalt la av.

    SvaraRadera