onsdag 7 november 2018

GÅRDAGENS NYHETER

2015
Förstår inte VARFÖR dom inte gett sig av än
Hör deras rop/snack nerifrån sjön
Och varje gång jag hör det oroas jag över ATT dom inte gett sig av än
Vad är det som håller dom kvar
Väntar/inväntar dom sina kompisar som skall hänga med på färden söderöver
Men snart börjar ju ISEN ta en allt större plats och belägrar allt mer av det öppna vattnet
som snart kommer att frysa igen
Så jag hoppas innerligt att det var sista gången för i år jag hörde deras "prat och rop"

Och så hörde jag dessutom några orrar som snackade med varandra en bit in i skogen
Och så var sotarna här igår. Så nu är det full fyr i "röret"'

Och när vi kom hem från skogen, där dimman förflyttat sig HÖGRE upp- mot trädtopparna
-
stod "skittömmarbilen" på gården
Den som alltid får mig att förvånas och tänka på vilka otroliga mängder vi släpper ur oss varje år
Tror till och med att hästarnas "utsläpp" är mindre LUKTAR mindre gör det i vart fall

Härifrån skogen där morgonen är fuktig önskar jag er alla en innerlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar