måndag 5 november 2018

UPPBYTT

Börjar mitt inlägg med DAGENs sol

Som jag tidigare "sagt" Det är först när man mår bättre
SOM man fattar hur dåligt man mått
Precis som NU med teven..

Den som jag har fått av yngsta dottern och Jonas
En platt teve- så NU fattar jag varför barnen småmuttrat över den "gamla"
Men det man inte HAR - SAKNAR man ju inte
Utan är nöjd över det man har - Då man INTE känner till något annat

Men jag skulle nog ha svårt för att återgå till den gamla teven nu-
När jag fått smak på den nya- man vänjer sig fort vid lyxigheter
Dessutom är det ju är lättare att byta upp sig- än tvärtom


Egentligen ÄR det ju som med allt annat här i livet
Att man kan ju inte gå tillbaka till det som varit
Om man fått smak på/eller kännedom om något BÄTTRE
Utvecklingen Den pushar ju HELA tiden på oss - till att GÅ FRAMÅT -vidare i livet
Tack Jonas och Adriane för TEVEN
Som jag dessutom INTE alltid behöver använda mina glasögon FÖR ATT kunna SE på
Då bilden ÄR större och klarare '

Härifrån skogen DÄR jag avslutar dagens inlägg med gårdagens bilder
önskar jag er alla en förnöjsam Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar