fredag 30 november 2018

FIN-KÄNSLIGHET

God morgon
IGÅR snöade det här i Grannäs
Idag NU på morgonen är det 2 PLUSGRADER, en lätt blåst och en fukt som hänger i luften
Och så TÄNKTE jag på en sak - när jag drack mitt morgonkaffe
Att det är föga saker som jag hakar upp mig/retar mig på
Då jag nog tar det mesta som det är och seden dit jag kommer
MEN något som är viktigt om än INTE så viktigt att jag flippar ur
Så till den milda grad - att jag VÄGRAR dricka mitt kaffe ur en mugg/kopp -
som är tillverkat av ett tjockare porslin
För jag gillar och väljer alltid - när jag kan - en mugg/kopp av tunt porslin
-MEN inte FÖR tunt
Har tre favoritmuggar som jag dricker mitt kaffe ur
Alla med sin rangordning. Då jag föredrar någon framför de andra
För enligt mitt tycke så smakar kaffet så mycket GODARE i en mugg med ett INTE allt för tjockt skal
Det är OM och NÄR jag kan välja- Något som ger en mycket större njutning
Man skaffar sig ju med tiden - VISSA -om än inte OLATER - så en viss fin-känslighet när det gäller kaffeintaget
I andra fall är den min finkänslighet lite mer O-brydd

Härifrån skogen önskar jag er alla denna Novembers sista dag en härlig Fredag med en fin-känslighet för er själva
och för/till alla andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar