lördag 1 december 2018

FÖR-VÄNTANS GLÄDJEMÅNAD

2015-12
FÖRSTA December och det råder VÅRVÄDER ute .
2016-12
December som för mig är en speciell månad OAVSETT väder
För då är det julförberedelser som gäller
Då jag går omkring och myser
2017-12
Plockar fram ur min kökssoffa DÄR jag stoppat mina julsaker
och kan ibland UTBRISTA -visst ja DEN där hade jag glömt bort att jag hade

Och så hoppar glädjen på mig IGEN
Som ni förstår är December månad en värmande LJUSPUNKT i de dunkla och gråa dagarna
Där värmeljus och småpyssel ser till att hålla min låga BRINNANDE
Med bilden på Sonjas små hjärtan, som passar lika bra ute som inne

samt tomtemor som påminner om mig och är lika svårfotad.
Önskar jag er alla härifrån skogen en mysigt skimrande och glädjefull Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar