söndag 16 december 2018

ETT INRE VÄRMANDE KLIMAT

Igår eftermiddag var det 24 minus här
och jag skulle till att försöka starta min något motvillig och hostande bil
Den som inte hade den minsta lust att starta.
Men som till slut fick ge med sig och jag kunde ge mig av de 1,5- 2 milen bort.
Till den by där mina vänner bor

För att fira deras yngsta dotter, som fyllde 1 år

Trevnaden var på topp och maten var god

En blandning av svenskt och Kanadensiskt julbord.(därifrån husvärden kommer)


Sen var det tårtans tur.

Tyvärr kunde jag inte stanna i detta så hemtrevliga inre "klimat" mer än i några timmar
För med kylan och min bils tidigare motvillighet i tankarna
Vågade jag inte riskera att övertrassera min bils tålamod

Härifrån skogen önskar jag er alla en TRIVSAM Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar