lördag 8 december 2018

GLÄDJEUPPFYLLD

Det finns MYCKET att vara lycklig och glad över
Idag tänker jag ta upp tre glädjekällor
Den första -gläds jag åt VARJE gång jag tar på mig dom

Och det är kängorna jag fått av min son, som är LÄTTA att ta på sig och lätta att GÅ I
Då jag kutar UT och IN flera gånger om dagen så är det skönt med lättsamhetens kläder och skor
Såna som inte krånglar och tar TID att ta på sig

Den andra glädjekällan är den stora HALMBALEN som jag gläds åt -att ha tillgänglig på stallbacken
Den som jag i morse lastade in av för att ha på plats i stallet INNAN snön skulle dyka upp
Det känns bra att "bädda" åt hästarna med


Den tredje glädjen är julgranen som jag fick av Kjell- nu på förmiddagen
som jag skall placera inomhus och dekorera med mina tomtar :)

Det ÄR en skön känsla att bära på DEN DÄR glädjekänslan


Härifrån skogen önskar jag er alla en glädjefylld Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar