onsdag 5 december 2018

OFÖRUTSÄGBARHET


God morgon..Det HAR snöat här -tung BLÖTSNÖ..
Men när jag Kl 4 stegade ut genom dörren IMORSE för att möta morgonen OCH den nya dagen
Var det nget blås oväder och bara någon enstaka snöflinga landade på mig


Vädret -ÄR ju som livet i stort OFÖRUTSÄGBART. Särskilt vintervädret
Då man påverkas MER av det än av andra årstider (särskilt nu då jag har djur att ta hand om )
För det går aldrig att förbereda sig för alla olika väderombyten


Då det som gällde " IGÅR" Gäller INTE idag

MEN man måste ha en viss FRAMFÖRHÅLLNING ..då vädret inte är något vi kan styra över
Men väl vad vi gör för att hantera det och förbereda oss - i den mån det går

Så det första jag fick göra i morse- var att styra bort snön från BRON
och då jag ville ha två granar på ömse sidor uppe på bron
Knöt jag upp dom en bit från golvet. för att det skall funka med snöskottningen
Så nu kan jag obehindrat styra bort snön därifrån
2017-12
Sen var det hästarnas tur att bli utsläppta - mocka ,bära ut vatten och öppna en ny bal
För att sen övergå till att skrapa bort snön från bilen
Då det verkar bli minusgrader inom en snar framtid, har jag ingen lust att låta snön frysa fast

Så var det då min och hundarnas tur för den hägrande och efterlängtade frukosten

Det ÄR något visst Något helt fantastiskt och speciellt
Att kliva upp i den tidiga morgontimmen
För HUR jag än mår HUR motvillig än kroppen är SÅ HÄNDER det något med mig
när jag kliver ut och möter morgonen
Och som det otroliga ljuset som allt eftersom tiden går-bryter fram och knuffar undan mer och mer av mörkret
Så gnölet som fanns inom mig innan jag gick ut-kom av sig - som det alltid gör
2017-12
Härifrån skogen önskar vi er alla en bejakande och trevlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar