fredag 7 december 2018

HJÄLPSAMHETEN i OBYGDEN

ALLTSÅ vilken dag.
Så här var det Då skafferi och kylskåp skrek över tomheten som rådde där
Beslöt jag mig för att åka in TIDIGT till Bjurholm För att handla
Vad händer JOOO i Nyland ca 1,5-2 mil bort..tror jag ) i uppförsbacken där stannar bilen
VAD SJUTTSINGEN är det nu för fel
Men -Efter vägen in till Bjrholm ligger husen INTE särskilt tätt precis
Hade tur och Fick via mobilen tag på en kompis som skulle komma till undsättning
I väntan provade jag att starta bilen och den gick igång
Så jag till att vända och hann köra en bit
Så la den av igen Av experterna -de två männen som bistod mig
Fick jag veta att det nog var kolet eller generatorn som inte utförde sitt uppdrag
TÄNK ER mitt i ingenstans i obygden fanns hjälpen att få
Så jag tog mig HEM och fick sen skjuts till affären för att handla
Så nu blir det bilreparationer

STORT VARMT TACK till er-hjälpsamhetens män för ert bistånd till mig-den nödställda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar