lördag 12 juni 2010

ÅTERHÅLLSAMHETENs röst fick ge sig för FRESTERSKANs


Kristina var bussig och hämtade ut min jacka
som hade anlänt till "utskänket"i lilla skafferiet
En jacka jag köpt från blocket av Annika från Jämtland
När Christina kom förbi och lämnade den
Frågade hon om jag ville ha ett wienerbröd
Jaa TACK sa jag och forsatte storstilat,att den skall jag spara
till lördagens njutningsstund
Haha
Vad man är bra på att lura sig själv ibland

För när christina åkt
Tänkte jag seriöst
att BARA smaka en liiten tugga
Men ni vet FÄRSKT wienerbröd,hur det smakar
Precis
Så fresterskan inom mig var inte ute i ogjort väder
och jag var inte särskilt svårövertalad
Ty när det sista argumentet kom
De OM, att imorgon är ju wienerbrödet inte lika färskt som idag
Så varför gå miste om det goda,genom att vänta
då satte jag snabbt tänderna i wienerbrödet och slukade det njutningslystet
Stolt över att jag inte lät mig övertalas av återhållsamhetens
snusförnuftiga och småsnåla röst
Den som sa åt mig att vänta...en dag till
Gott var det och ALLDELES FÄRSKT
NJÖT gjorde jag i fulla drag

1 kommentar: