tisdag 22 juni 2010

KAKFROSSA I GRANNÄS den 6/7 kl 12.-15

I måndags var det möte inför Grannäsdagen
i byns anrika och mysiga "samlingslokal
tillika gamla skola
Det skulle fattas beslut över vad som skulle bakas
och vad mer som skulle tillföras den 6 juli
när startskottet går av stapeln för byns dag
Kakor skall här bakas i mängder
Det heter ju inte kakfrossa för inte heller
Någon kakbakerska är jag då inte
Det är evigheter sedan,som jag bakade några
och inte ens då
var min skicklighet något att skryta över
Fick inse tidigt, att kakbak inte heller var min grej

Men nu skall jag till att baka innför dagen D
Fast jag klarade mig undan
de mer avanserade sorterna
behjälplig av Ainas förslag om att baka "chokladbollar
De klarar jag nog av
för dom har man knådat några gånger

Olga bjöd på kaffe och en toppengod morotskaka
som jag tiggde till mig receptet på
för den tänker jag oxå baka


Så om eran lust och nyfikenhet tänds
att få uppleva den härliga atmosfären här
och smaka på alla kaksorterna
Är ni ALLA VÄLKOMMNA hit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar