fredag 18 juni 2010

ETT FÖL HAR FÖTTS HEMMA HOS CHRISTINAS

Fick ett glatt sms från Christina igår morse
Det stod bara ETT enda ord och det var * föl*
Men tänk vad ett enda ord kan innnehålla mycke information
Så jag tog cykeln,kameran
och på snabba fötter förflyttade jag mig hem till Christina



Där tog välkomstkommiten emot mig
när jag landade på gårdsplanen

En hög med kycklingar och hönor i vackra färger
sprang runt och snackade på för fulla muggar
eller man kanske skall säga för fulla näbbar istället


Mamman , vakade nogsamt över sitt föl
särskilt, från den nog lite avundsjukan "tjejen"
som står längtansfullt och tittar på det lilla nyfödda fölet
och önskar nog att det var hennes
samt från de två nyfikna ungkillarna
som hade svårt att hålla sig därifrån
Och jag förstår dom
för man smälter innför synen av den lilla parveln
Det blev en kille

En av ungkillarna
som heter Piltur(hoppas stavningen är rätt)
En gosig och jättesnygg kille
Som gillade Karolina och hennes beröring
Men det var någon som inte gillade det hon gjorde
det var hästen som står bakom Karolina
hon lommade iväg men huvudet hängandes ned
när hon insåg att hon var försmådd,till förmån för slyngeln
Nog har hästar känslor, de oxå

Man blir upplyft och mår bra
Av att besöka och vara med hästar i hagen
och en alldeles specielll känsla innfinner sig
när man får se ett nyfött föl
ligga där på ängen,omsvept av det gröna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar