torsdag 3 juni 2010

EN TIDLÖS Robban Broberg


I går morse kollade jag in en intervju med Robert Broberg
Det var ett tag sedan som jag sett och hört något av honom
Men det kanske beror mer på mig.. än på hans brist på framträdande i tv
Då jag under många år inte brytt mig om
Inte velat lägga ner någon tid framför Tv`n
Utan på andra saker i mitt liv..som gav mig mer
och som behövde min uppmärksamhet
När jag nu av en slump landade i fåtöljen framför tv-apparaten
blev jag stannande där.. tiden ut på intervjun
Han är ett unikum på många vis
-och någon som har en given plats i minnenas skafferi

Då det gnistrar och sprakar omkring honom av livsglädje
Men han stänker åxå färg på allvaret

Har lyssnat igenom några av hans låtar
Hoppas ni oxå rycks med av "orden och rytmernas glädjde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar