torsdag 10 juni 2010

Grönskans energikickar


GRÖNT i färgsymboliken
står för bla harmoni och balans
tillväxt,kärlek och hälsa
Är bra vid uttröttande tillstånd när kroppen behöver vila
Nu förstår ni varför jag mår så bra i knoppen och kroppen
då jag ju bor och lever, mittuppi det gröna

Igår fick jag kärt besök
av yngsta dottern och hennes kompis Jossan
som numer bor i Stockholm
och var på tillfälligt besök häruppe
och ville se hur jag bodde och hade det
Det var trevligt
Som alltid njöt jag i fulla drag
och munnen min,den glappade på för fullt
Det är mysigt när människor vill i handling
Vi hann med hästar och en liten rundvandring
middagen och hallonpaj till efterrätt
Innan de var tvungna att ge sig av till stan igen
IDAG är solen på besök och den har lovat att stannna HELA dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar