tisdag 11 januari 2011

BORTSTÄDADJUL


NU har jag städat färdigt och undan julen
Placerat tomtar,kulor och glitter i sina lådor
Redo att plockas fram och tas i bruk
nästa jul....och det är ju inte så långt dit

Gardinerna har blivit bytta..utbytta

OCh så har skogsvägen blivit plogad
Så jag och hundarna behöver inte plummsa i snön mer
I och för sig var det ju bra ,då det gav benens muskler en omgång
och fick kroppen att bli svettig
Men det är allt bra skönt ändå
att få gå i rask takt
Efter en plogad väg
Endorfinerna blir mer alerta då

2 kommentarer:

  1. Ni är duktiga som hunnit städa bort julen.. För mig är det inte riktigt dags än.. Låter tomtarna sitta där de sitter, fast tanken går varje dag, om det ändå vore bättre att börja.. Och ta istället fram lite våraktiga prylar som.. vad vet jag inte!
    Snön vräker ner igen, fast ganska blöt denna gång.
    Ha en fin fortsättning på veckan
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON Tycker du vi är duktiga.Hmm det låter bra.. :0)
    Våren..det vill säga ljuset,det har jag börjat plocka fram,men tankars värme över det jag fått lära mig av vinterns kyla..En mysig & GOD helg önskar jag dig Kram

    SvaraRadera