måndag 24 oktober 2011

RENA RAMA JULAFTON




Jag har fått en STOR låda... med kläder,gardiner och dukar i
Av min tvillingsyster..som storstädat i sina föråd
Att gå igenom och hitta kläder ,som man bar för så där en 40 år sedan
Ger en härlig livskittling..då man MINNS..provar
och kläderna passar

Det låg en blå klänning i lådan..som jag lånade av min syster..

En med axelklaffar på
Då..på den tiden,när jag med oerfarenhetens blyghet i hand..
trippade i väg till Äpplet..ett dansställe ,där man oxå kunde äta ...i umeå
Varför jag minns just det här tillfället och den här klänningen
Var att jag fick en komplimang,som stannade kvar i mitt minnesregister
En som gjorde mig fundersam och än blygare
Jaa ni ser ju själva..vilken tillknäppt klänning
Men han sa..att han tyckte att jag var sexigast
För jag visade inte allt..men man kunde ana min kropps konturer
Nu skall jag ta bort axelklaffarna och SEN är den fullt modern IGEN
Får se om någon tycker jag är sexig i den idag... :0)

Sen var det den här kjolen

Som jag tyckte var såå fin,när min syster bar den..kvinnligt romantisk
Den har nu blivit MIN...still going strong efter 40 år
och oxå den FULLT MODERN
Nu skall jag botanisera vidare i lådan..
En julaftonskänsla
som gett och ger mig MÅNGA HÄRLIGA uppvakningsminnen

Önskar Er alla en STRÅLANDE dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar