onsdag 26 oktober 2011

STJÄRNGLANS


Tyvärr.. fastnade inte några stjärnor på min bild
Bara mörkret... som oxå gjorde mig sällskap
Där jag gick i hagen och gav mina hästar sitt morgonhö kl 5
Och bara njööt av morgon-dagens början

Jag har en morgonritual
Som jag ibland TYST.. men oftast högt uttalar
(Då det inga andra är ute..mer än djuren och jag)
För att ge mina tankar och känslor.. en positiv uppbyggnad innför dagen
En påminnelse om ..det som annars är så lätt att glömma bort
...ta för givet..
Så jag TACKAr och hälsar den nya morgonen och dagen välkommna
En och annan liten självisk tanke infinner sig oxå
Man vill ju så gärna ha ett ord med i laget
OM vad man vill fylla sin dag med och HUR man vill må
(som jag skrivit om i min dikt "god morgon livet)
Jag tror att det är viktigt vad man laddar sitt energicentra med
HUR man nu än gör det
Men att släppa in en positiv tanke och känsla.. innför dagen
Bär oxå tyngden bättre...av alla måsten..behöva klara av
Då man får lite propotioner i sig..

Innan jag kunde gå ut.. till ljusen däruppe
Tände jag värmeljus .. till min lilla påminelseladdningsritual

Önskar er alla en GOD NY DAG med STJÄRNGLANS

3 kommentarer:

  1. Tänk vad knepigt det kan vara : När det susar hos dig..... stormar det hos mig!
    Jag gillar också träd! .... mest tallar; kan växa där det är kargt, blir gamla och rejäl pålrot. När såg du en omkullblåst tall senast? Isåfall hade den blivit för hög och "styv i korken".

    Ha en finfin dag!
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Mmm martallen..kämpen.. som jag sett stå på stenhällar med jord knappt synlig och ÄNDÅ kunnat hålla sig kvar och växt Om än lite krokig och brokig..av stormar böjd..Hmm fallet blir alltid värst när det är som högst..Då är det bättre att hålla sig på lagom höjd" :0)
    Så där på en och halvmeter lite drygt..är tryggt
    Önskar dig en taktfast dag i stormen Kram,

    SvaraRadera
  3. Fast..något var det som inte stämde..såg det NU..att vi kommenterade i gårdagens stjärnglans ...dagens träd..

    SvaraRadera