tisdag 25 oktober 2011

VI GÅ GENOM DAGGSTÄNKTA BERG...FALLERA

Solen.. gjorde oss sällskap på promenaden i skogen
Och gav ett gnisters vackra lyster.. åt frostens kvarlämnade
på grässtrån och mark
Där i skuggan DIT inte värmen nått fram
Bara en och annan solståle,lekte mellan grenverken
men förmådde inte smälta bort halkan..på mossa och sten
Vilket fick min fötter
att känna sig för..på det något IBLAND osäkra underlaget
En gynnare träffade vi på i skogen..men den fick jag ingen bild på
Men väl den som dök upp..alldeles nära..nästan utanför mitt fönster
När vi väl kom hem
Som håller till här runt omkring..
Han stannade..lyssnade en stund..men stack sen
Tillbaka till tryggheten i skogen
Den blir mer och mer synlig..mindre och mindre rädd
Tror inte att det finns en dag...som vi inte stött på varandra
Räven och jag


Det är en HÄRLIG dag IDAG ..önskar er detsamma

2 kommentarer:

  1. Härlig besökare... den listige!!
    Du får se till att inte andra besökare skrämmer Mickel, utan visar honom respekt!!

    Ha en finfin vecka själv!

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. GoD MoRGON
    nog är den listig ..Biggles hinner ofta FÖRST få upp vittringen på den..men han jagar inte med onda avsikter..såå han verkar inte skrämma bort räven..tvärtom.. kanske den tycker det är mysigt med ´lite action..med en vänlig karaktär :0) Dagen som än inte dykt upp..hoppas jag när den och du vaknar upp Ger dig många goda överraskningar Kram

    SvaraRadera