söndag 2 oktober 2011

UNDOMAR AV IDAG... IGÅR

En minne triggades igång..när jag läste
Utsikt-konvaljbackens blogginlägg om "Dagens ungdom

Fixar inte av ..att hålla kvar de minnet
Så här kommer det..På tal om ungdomar alltså
"Så här var det..för en tid sen
Utanför bankautomaten i stan..köade jag
som så många andra.. för att ta ut lite kontanter
Kön var lååång och bakom mig stod två killar
Som pratade VÄLDIGT HÖGT kan man väl säga..utan överdrift
Dom skrek till varandra ni vet det där ööö-ljuden..
om att slänga cd-skivor på marken OCH trampa på dom..
Det som oxå var intressant..var att se..övriga köares reaktioner
Eller kanske man skall säga brist på reaktioner
Deras kroppar stelnande likt robotar..i hopp om att bli osynliggjorda..
Kroppsspåket och mimiken var tydlig..jag ser.... hör ingenting
Min hjärna gick på högvarv
Dessa killar ville ju ha..ta kontakt..
Ville få en reaktion..bli synliggjorda
Så jag vänder mig om och frågar om inte jag oxå kunde få en cd skiva
Att trampa på...ty det var något jag aldrig gjort tidigare
Killarna tystnade...stirrade på mig
Till sist kom det ett långsamt..jaaa visst
Vem/vilken vill du ha..
Jag greppade en av alla de utsträckta skivorna
Allt medans hjärnan försökte hitta en lösning åt mig
Hur jag skulle klara av.. att inte behöva trampa på skivan
Då får jag syn på artistnamnet och jag utbrister

(om ni kollar videon noga..ser ni de snygga bilarna :0))
Nämän GRYMMLINGS..dom har jag alltid velat lyssna på
Då säger killarna med enad mun.. Jamen då får du den
Jag TACKADE och fick åter hjälp (det händer..när den har en bättre dag)
Av hjärnans utmanglade ideer
och jag plockade upp ur min påse.. det vaniljhjärta
Som jag förärats en stund tidigare av en kompis
(var säker på att hon INTE skulle misstycka)
och gav det till killarna..har bara ett sa jag
Så ni får väl dela på det

Det blev ett HÄRLIGT möte
med många intressanta funderingar,som jag bjöds på
Och som jag ÄN minns med värme..
När jag spelar den cd..som jag fick av dom

ALLT ÄR INTE VAD DET HÖRS OCH SYNS ATT VARA
Det finns ALLTID något bakom allt det..
Ibland måste vi bara ge det en chans..att få kliva fram i ljuset

3 kommentarer:

  1. Så sannt!!
    Alla vill vi bli sedda!... ibland måste nmn bara skrika lite för att bli sedd!
    Jag skall lära dig göra länkar ........ handgripligen!
    Ha en ungdomlig dag... hoppas att du blir sedd!
    Kraam
    //Ingemar

    SvaraRadera
  2. Hmmm.... Undrar om det var det vaniljhjärtat jag gav dig för längelängesedan? =)

    OM så var fallet; så självklart misstyckte jag INTE - eller tycker för den delen ;)

    Kram

    Lillie

    SvaraRadera
  3. GOD MORGON NI ovanför mig :0)
    Det är bra det att jag får hjälp..skall focusera då...och ta in.. så den sitter ordentligt fast..kunskapen
    Jajjamänsan det var hjärtat jag fick av dig "Lillie Det visste jag att du inte skulle göra.. :0)Då jag visste varför du givit mig det
    Hoppas ni får en härlig dag i ljuset" Kram

    SvaraRadera