fredag 7 oktober 2011

DET ORDLÖSA SAMARBETET


När mörkret och tystnaden.. inte än hunnit ge sig av

Då släpper jag ut mina hästar

Biggles kollar av närmiljön
Om någon skogsvandrare dröjt sig kvar
Då ger han dom skallets påminelse..om.. att det är dags att dra
Hästarna VET att jag oxå håller koll på Biggles
OCH att Biggles och jag skrämmer bort
allt för närgångna skogsbesökare
För när hästarna är i hagen
Går jag och Biggles skogsvägen..ifall björnen eller någon annan
Dröjt sig kvar i utkanterna av hagen
TILLIT ..att få den..
Är det vackraste,mest värdefulla som finns att få
Vem..vilka..som än är givare av den
Fast nog är det något alldeles speciellt
Med det där ordlösa samarbetets kommunikation.. med tillitens närvaro
När det gäller barn och djur

Nu lyser det åter hemma hos Siv & Kjell..har saknat ljuset
Från dom och huset

Önskar er ALLA en >Tilltens< härliga dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar