fredag 19 april 2013

FRIHETENS FARTFYLLD A GLÄDJE å HELG


NU har bäcken gjort sig friiiii ..från istäckets kvävande vintertyngd

Den porlar så glatt..när den drar förbi mig
för vidare färd mot sjön

Dikena är vattenfyllda..det går undan nu
Blåsten gör åxå sitt till.. med att snabba på processen

Bävern har varit i farten
Det ser ut som om den skulpterat till..en totempåle

Och nu åker bommarna ner..på skogsvägarna
För att inte bilar/tunga fordon.. skall sabbar dom ..i tjälens upptiningstid

Dammsugaren ..den plockar jag inte undan numer
För med 4 hundar och mig..på vårens snabba glädjefötter .. ut och in
är det en onödighet

Önskar er ALLA en helg med VÅRGLITTER i

2 kommentarer:

  1. Hejsan Inger-Sofia!
    Då närmar sig våren hos dig också, naturligtvis har den kommit längre här nere, just nu skiner solen härligt och i skuggan visar termometern +14, men när det börjar bli vår däruppe sker det med blixtens hastighet så snart är ni i kapp och förbi oss.
    Born Free har spelats in av många, men Matt monros inspelning är också min favorit.
    Ha en riktigt härlig helg i vårens tider.
    kram!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Wolfie..Jaa med STORMSTEG.Hagen som var täckt med snö ALLDELES nyss kan jag nu gå i UTAN att måsta plumpsa.Man fylls på/upp igen.. av den i vintersömnen slummrande inspirationen som nu åter vaknar till liv En VÄL omhändertagande Söndag och lika många efterkommande dagar hoppas jag tar god hand om DIG/ER KRAM

    SvaraRadera