torsdag 25 april 2013

SMÅPLOCK från LAGRET


NU är det FULL trängsel bland isblocken i ån
som försöker TA SIG FRAM å ner till sjön

En del isblock är fint till-mejslade i fyrkanter..av vind å vatten

På min trana och bäversökartour
(4 tranor är NU här. INGEN bäver såg jag till
Tog jag bara med mig Puma ut den här gången
Dom håller mer koll på mig då hundarna
och är inte lika benägna att sticka
SÄRSKILT långt ifrån mig.när det bara är en hund

Sonen som varit HÄR med sin yngsta syster i sällskap
sov över och åkte hem igår
efter det sonen "stallat" in sin skoter, hos min närmaste granne Kjell
i hans lada
och båda.. underhållit alla tama fyrfotingar.. och sin mor med GODA samtal
En ÅSKLIKNANDE störtskur drog över oss PRECIS när dom dök upp här i Grannäs
Med en efterföljande STOR och vacker regnbåge

Blåsten.. den har hetsat upp sig allt mer intensivt under dagen
Det är BÅDE varmt och kallt ute
Så det uppstår ibland svårigheter över HUR jag skall klä mig
Så nu är det lager på lager som gäller
För att kunna ta av mig plaggen.. allt eftersom värmen stiger i kroppen
Någon vårFÖRkylning HAR JAG DÅ INTE tänkt dra på mig i onödan
med obetänksamhetens tankar och det där bråttomet i fötterna
TY här skall njutas av dagen som är här ..och alla kommande
Då det är mycket som skall göras..när marken släpper till
Då hag-stolpar,spett och kratta behöver en alert kropp
att samarbeta med

Önskar er ALLA en BETÄNKSAM DAG




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar