torsdag 18 april 2013

MORGONKONSERT och ÖVERLISTAT




NÄR jag klev UT till den tidiga morgontimman.
Var himmelen BLÅ och solen som var uppe.. kastade med sin strålglans
ljus över bergskammen..runt omkring mig
fåglarna var redan i full igång med sin konsert
det var svanarnas TRUMPETADE..SPILLKRÅKANS trummande
och ORRARNA med sitt intensiva passionsspel
Så och "hulliganerna"..kråkorna var i farten
skränandes och kivandes..försökte de överrösta
de mer "finlirande" sångarna
ALLT detta gav mina ben morgontakten.. och sinnena flygande fötter
Där jag gick omkring..och försöker överlista skaren
genom att smyga mig fram UTAN att trilla igenom "istaket"
när jag la ut hö DÄR hästarna går
och flyttade ner tråden på stängslet
DÅ snön krympt, allt mer synligt och gjort ett allt för stort mellanrum
mellan backen och den undre tråden
Men ..få var gångerna jag lyckades..att inte "dratta" dit
BLÖT blev jag.. när ena benet åkte igenom is-snön ..
som under sig gömde vattensörja
Men känslan när jag "flöt" ovanpå och klarade mig
fick livsandarna att jubla
Man har ju inte roligare ÄN man gör sig..heter det ju :0)
Och jag gillar att ha "roligt"
TUR att jag ÄR lättroad

NÅgon timma senare VAR regnet i full gång

Önskar er ALLA en BERIKANDE dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar