måndag 15 april 2013

VåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååR


I Fredags..följde jag min dotter till lasarettet
Det var funderingar kring en operation
Då hon fått diagnosen ..SKADA på MINISKEN
Men se den nya doktorn som hon fick
Han visade på röntgen bilderna han ..att det inte var minisken
Utan att hon fått en "brott" på knäskålen och att brosket skadats
vid fallet på isfläcken
Så nu blir det fortsatt hoppning på kryckorna
Och INTE belasta knäet

Nu är hon här hos mig
FÖR VAR kan man få till den bästa läkningen
Om inte i GRANNÄS..med frisk luft..skogen tätt intill
Och ALLA de olika slags våryttringar. som så påtagligt NU är igång
NU ÄR DET VÅR

Igår kväll började vinden ta i
Och med sig hade den REGNET..detta HÄRLIGA första VÅRREGN
Som låter som musik i mina öron
Frestad blev jag .. att springa ut
och låta regnet strila på min kropp
Men förnuftet var på hugget och fick mig att låta blii


Igår morse på min skogsvandring..i ett ljuvligt väder
Träffade jag på en vandringsman med stav.. efter skogsvägen
Det var Sune...som var ute och kikade efter vårens livsyttringar
Vi stannade och samtalade,som brukligt är.. om björnen åxå ..såklart
Det är ju ett naturligt spörsmål vid den här tiden
Och dens spår har synts till...så nu börjar dom röra på sig
så NU gäller det ..att ALDRIG glömma kameran hemma
OCH att se till... att batterierna är fulladdade
Det fick jag erfara.. att jag inte kollat upp senast
För Av alla bilder jag tog
blev det bara EN bild på SUNE..som dessutom var befläckad
Men jag tog med den ändå..för vad gör man
när man bara har EN bild att tillgå

Önskar er ALLA
ett härligt uppvaknande..till en generös Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar