söndag 1 februari 2015

GLASET FULLT

DET SNÖAR

Vädret har inte lärt sig vad lagom är för något
Glaset är redan fullt som man säger

Ifjol IS i överflöd och nu ett evinnerligt snöande
Har fullt sjå..bara med att hålla snön borta och i funktionsdugligt skick
på lilla hagen
Så den stora motionshagen låter jag vara
till snön har bestämt sig för att ta en vilopaus


Nästa år tillkommer snö i mängd åxå att ingå i min beredskapsplan

Då lär det bli ett helt annat väder..med nya lärdomar
En sak är då helt säker ..jag får då hålla konditionen uppe
på både kropp och knopp


Veckan som kommer är fulltecknad för mig
Så OM inget, som jag inte kan hålla tyst om dyker upp
Kommer jag inte att vara på min blogg
Berättar SEN vad jag skall göra och vad jag NU ser FRAM emot

Önskar er alla många lyckliga och sinnesmjuka dagar..Kram

2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    Roligt att du vill använda eller visa något för dina barn barn.. Önskar dig nu en fin februari och ha en fin kväll-..
    Kram Snow White
    Vackra foton du tagit ser verkligen ut som snövits värld..

    SvaraRadera
  2. God morgon Snow White..jaa turligt nog funkar kameran när det gäller att ta NÄRBILDER
    Men inte på långdistans..mot himmelen eller horisont
    En berättelse som man kan fingra lite på och plocka isär för att den inuti rymmer mer än man först ser..Önskar dig detsamma en riktigt härlig februari..som tar VÄL hand om dig Kram

    SvaraRadera