fredag 27 februari 2015

NU ÄR HAN på RIKTIGT MIN

Igår morse tog jag Wennbergs buss in till stan
i sällskap med Sigge
Som skulle veterinärbesiktigas inför ägarbytet
Från lasarettet där vi klev av..fick vi en en lagom promenad
ner för cykel/gångbron till Jossan
som väntade på oss där med sina hundar

Glad blev Sigge att träffa alla men särskilt sin syster


som varit hans främsta lekkompis, då dom bodde tillsammans


Så fick Sigge sina klor klippta

om än inte stormförtjust, så fogade han sig i hanteringen
och hans nya matte fick några bra tips med sig hem

Hos veterinären ,den som Jossan gillar och som håller till
borta vid Djurmagasinet..där gick allt bra
Sigge skötte sig , som alltid exemplariskt
och jag hann dessutom handla lite hundsaker
innan Jossan släppte av mig för en timmas samvaro
hemma hos min yngsta dotter och hennes sambo
Innan bussfärden hem till Grannäs tog vid och till dom väntande djuren
En sak som jag starkt vill understryka..ÄR
Att Jossan har gjort ett fantastiskt jobb med Sigge
jag fick ta över en redan väluppfostrad valp
som kunde det mesta..inga bekymmer alls har jag haft med honom
Jag blev glatt överraskad över allt som han så självklart kunde
Denna charmiga och livssprudlande hund
Tack Josephine Wiktorsson Kennel Sookie's
för att du inte gav upp om mig och för den fantastiska hunden "SIGGE"
som NU är MIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar