måndag 9 februari 2015

TILL MINA TVÅ DÖTTRAR



I Fredags ordnade vi till ett överraskningsfest
För att fira mina två döttrar
som båda gått igenom var sin utbildning
som nu gått mot sitt slut
Tufft har det varit..väldigt tufft många gånger
fast deras kroppar ibland har skrikigt av trötthet
har dom ändå haft blicken riktad framåt

Är stolt över mina båda döttrar
För det dom presterat.. ibland i halkiga uppförsbackar
så har dom ändå ALDRIG gett upp

OM dom någon gång skulle råka hamna i misstrons kammare
Ville jag att dom skulle få med sig ett minne
från sin stretande tid
då blicken var riktad i ett framförhållningsfocus

Letade här och där och hittade till slut
det jag sökte
Inte en dussinvara..utan något med ett SYMBOLISKT innehåll
Som styrka,hållbarhet och gedigenhet
och vara något alldeles speciellt och UNIKT
(precis det som mina döttrar är)
Ett hantverk
Det hittade jag hos smeden ERIK FORSBERG - Konsthantverk i smide och sten
http://www.forsbergsmide.se/
Besökte en julmarknad där han var med ..med sina alster
Köpte inget då
Men det jag såg DÅ hade etsat sig fast i mitt minne
Och jag visste... att det var precis det han hade,som jag ville
att mina döttrar skulle få som minne
Ett smides-hjärta i sten
(Som jag glömde att fota..Har lagt ut dom på Facebook
sen tidigare..dom är än vackrare i verkligheten)
Ett STORT VARMT GRATTIS till ER BÅDA

NI har gjort det FÖRBASKAT BRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar