söndag 15 januari 2017

INTE BEHÖVA ORDA SÅ MYCKET



23 minusgrader OCH månljust..med andra ord ..
det råder en "stillhetens vackerhet"

Och räven blev bortskälld av Biggles,som ju är gårdens,huset ,djurens,min väktare

Och jag..jag är impad av hundarna snabbhet att läsa av mig
VART jag är på..vad jag tänkt göra OM jag skall stanna inne eller gå ut IGEN
Det är dom små detaljerna som dom lägger märke till
Det som jag inte alltid gör eller ens tänker på
Som en liiten kroppsrörelse som jag gör.. läser dom av direkt
Så och Jupiter
Riktigt bekvämt faktiskt..för då behöver jag inte alltid orda så mycket

Dom vet .. om jag tänkt stanna inne.. för då tar av mig jackan först
DÅ går dom iväg i förvissning om att jag inte tänker gå ut mer
i varje fall inte JUST då

Tar jag fram vattendunken VET dom vad som är på gång
Likaså när jag skall "tända" deras små lampor i halsbanden

När jag öppnar kylskåpsdörren... dyker dom snabbt upp bredvid mig
Njaaa INTE Sigge..

men Biggles och Moltas

Vissa om att jag är en något fumlig människa,som lätt spiller och tappar ner mat
Då vill dom vara redo..för att hinna fram FÖRST till nerslagsplatsen

Som häromdan..då jag vispat ihop till en pannkakssmet av de olika mjölksorterna
dom som var på väg ut ur bäst före datum..efter helgens besök
Nog tyckte jag att jag hade full koll
nog tyckte jag att jag har stadiga händer och ögonen med mig

Men liks förbaskat händer det sånt här TILL hundarnas förtjusning
Särskilt Biggles som alltid är på plats FÖRST ..han har ju lite mer erfarenhet
om och på mina olika förehavanden..han VET och känner sin matte
inte Sigge
Han bryr sig inte särskilt mycket om min fumlighet
utan ligger lugnt kvar där han lagt sig och tittar på.
Och verkar tycka att det var då ett väldigt ståhej för ingenting
Han är cool han.. när det gäller mat,som han inte bryr sig särskilt mycket om
Men har sina favoriter..då det kan bli fart även på honom
Till sin matskål går han först..när de andra två ätit upp ur sina

Quvintuss..
han är oftast en åskådare ..som sitter en liten bit ifrån och IAKTAR
Något större intresse av det nerfallna har han inte..men han gillar att SE PÅ



Det känns skönt och tryggt med mina "väktare" som håller koll på mig
Och som hjälper till att städa upp efter mina fadäser
Det gör att mina tillkortakommande INTE längre är ett problem
Utan något som andra till och med tycker är bra
För dom klagar då ALDRIG på min fumlighet... tvärtom


Härifrån skogen den kalla men vackra morgon
Önskar vi er alla en fridsam och intressant Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar