lördag 17 juni 2017

REDO


Årets FÖRSTA åskmuller hörde jag igår..när hundarna och jag tog skogsturen
Och jag fick INTE panik..däremot blev Sigge orolig i undran över vad det var som lät
Har insett att jag börjar ha lite mer koll på läget ..åskläget
Var och på vilket "humör" åskan är på..genom erfarenheternas kunskaper/kännedomen om åskans natur
ÄVEN fast den kan vara lite lynnig och oberäknelig lite då och då
Så vet jag i vart fall om den tänker göra ett närgånget besök här i Grannäs eller INTE
Det blev bara ett skrämselmuller..
och de räckte som en test och en påminnelse om vad som följer sommaren i spåren

Så snöade det här igår och har gjort så i några daga
Det är HÄGGEN som släpper taget om sina blommor och då blir det vitt ÖVERALLT
Behövde bara öppna dörren så passade "blommorna" på att smita in och lägga sig på mitt nytorkade golv
Tycker att häggen har VÄL bråttom att göra sig av med sina blommor
I fjol var den då ännu snabbare..och då kändes det vemodigt
lite ödesmättat på något vis..som om hösten redan var på väg

Och så har Kabbelekan intagit sin plats efter åkanterna



så kom storägaren springandes i full fart från sina jaktmarker ..bortifrån skogsvägen

när han hörde att jag och hundarna var ute

Sen verkar det enligt meteorologerna som om det skall bli åska lite var stans idag
Vi får väl se och HÖRA hur det blir med den saken Jag är REDO

Och så är det loppis IDAG .. Västanfjällets..mellan 11-16

Härifrån en somrig morgonskog önskar jag er alla en lyckosam Lördag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar