torsdag 8 juni 2017

HÖGLADDAD


Ibland vet jag INTE var/hur jag skall göra av med den livsenergi
som jag blir hög på (INGEN städenergi Nää mer "ansvarslöst flygande")
Som denna morgon ...(som så många andra här i Grannässkogen)
en dag som denna
då SOMMAREN mötte upp mig vid ytterdörren
(INGA ytterkläder behövde jag ta på mig)
och ljuvliga dofter slog emot mig..särskilt dom från häggen

OCH en häst som inte var där jag placerat honom
utan stod frågande och tittade på mig
när jag kom
Som för att kolla in OM det var ok det han gjort

Då såg jag att jag INTE hade stängt grinden
Så klart att när den är öppen ..så kan man ju promenera ut

Turligt nog..för det är inte första gången det hänt
Så går han bara ner om han är uppe eller upp om han är nere.
Behöver aldrig vara rädd att han smiter iväg någon annan stans

Härifrån en skog där SOMMAREN både KÄNNS av och syns

Önskar jag er alla en fantastisk och livssprudlande Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar