söndag 18 juni 2017

UNDERBART ÄR KORT..men ÄNDÅ en HEL EVIGHET


Morgonen som var här.. i den tidiga morgontimman
bjöd på växlande molnighet

Och när vi satt på vår utkikspost på brotrappan.."gänget och jag fick vi en snabb påhälsning av regnet
som lika snabbt som det dök upp.. försvann igen
En mygga satte sig på min näsa MEN det skulle den ju INTE ha gjort

Och en landade på Biggles nos..det skulle det inte heller har gjort

Morgonen var FYLLD av de bitska..som inte lämnade oss ifred

Dom var så påflugna att Jupiter valde att snabbt vända och gå in igen

Och två fiskmåsar flög förbi oss

och en sädesärla hoppade obekymrat omkring ..nära oss.. i jakt på mat
Hörde göken hoa några gånger ..längre in i skogen
och jag undrade
om den hittat sig någon partner att dela sommarens begivenheter med

Småfåglarna underhöll oss med sin fågelsång

Så och den ensamma svalan ..som verkar vänta..invänta någon/något..
Kanske var det bara så..att den åxå gillade att få lite morgonsällskap

Quvintuss som hållit oss sällskap med sin kärvänlighet...drog vidare efter en kort stund

OTÅLIG att åter dra ut på jakt..såg när han gjorde sitt utfall.. vid diket i stora hagen
Förstod av hans tekniska kroppsrörelser att han lyckades fånga.. vad jag tror var en sork

Rönnen blommar..

Så och kattfoten..tror att det är så den heter

En bit in i skogen..vid den bortre åns vackra omgivning..
som är fylld med magi och olika ljud..trivs både stora och små djur
Här kan dom vara mer ostörda och skyddade

Den här VÄLGÅNGNA bron,som många fötter har trampat på genom åren
Steg som bärs vidare med vindarna i trädens sus i evärdliga tider..aldrig glömda

Och IGÅR var jag på loppis.. VÄDRET började bra..
MEN då "de små" var MER bitska än vanligt
Så förstod jag att meteorologerna hade rätt och att det skulle dyka upp ett annat väder..
och det gjorde det
Blixt och dunder och hällregn..så blöt blev jag på en KORT stund
Fördelen med åskregnet ÄR att det känns hääärligt ljummet
(Tyvärr blev det INGA bilder tagna i "loppisens" spår)

Först åkte vi till Mjösjöby..där jag hittade några fynd
SEN..innan man åker därifrån så är det ju bara ett MÅSTE..ett inre MÅSTEBEGÄR
Att äta deras frasiga och GODA VÅFFLOR med valfri sylt till och så grädde på det
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Sen var det Grannäs loppis tur..där köpte jag torkade trattkantareller

och så en härligt uppkäftig skål,som stack ut ..SOM jag BARA inte kunde motstå
5 kr kostade den mig :)
DEN har jag satt blommor i och placerat på toaletten..

Innan jag lämnade Grannäs loppis ..köpte jag en god hamburgare med sallad och dricka till för 30 kr
det ni
Fast någon dricka tog jag inte.. då vi skulle dra vidare till Strömåker'
VILLE jag INTE behöva bli kissnödig

Där i Strömåker fick jag syn på den..TAVLAN med räven
Som sa ..köp mig..så det gjorde jag ..30 kr kostade den mig :)
Förutom ALLA dom fynd jag gjorde..så var ALLA möten..alla trevliga samtal HÖJDPUNKTEN
på vår loppisturne


SÅ kom inte och säg något annat till mig ..
ÄN att livet... DET är helt underbart ljuvligt

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en lika ljuvlig Söndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar