måndag 12 juni 2017

MÅNGFALD

Det ÄR mäktigt fascinerande med all den mångfald som finns ÖVERALLT

Tänkte på det när jag såg den lilla rosaröda åkerbärsblomman
Som när jag växte upp bar på många bär att plocka
NU är det en sällsynthet..att det finns några bär

Kan ÄN känna smaken och minnas allt som fanns och jag som upplevde då i min uppväxt
När åkerbären gav oss av sina smakrika MEN ack så svårrensade bär

DÅ ..när jag såg åkerbärsblomman.. kom jag att åter igen tänka på MÅNGFALDENS OLIKHETER
Av blommor,träd..jaa alla olika växter,som med djuren ..
Från minsta småkryp till de större fyrfotingarna.. såväl de flygande
som ALLA fyller/har en funktion i naturen.. i vår värld

Lika fascinerande är jag av oss människor
Som det kryllar av i vår värld och ÄNDÅ finns det INGEN som är den andre lik
Inte ens enäggstvillingar är identiska
Visst är det otroligt att det finns så mycken MÅNGFALD...
Så mycket att fascineras..njuta av,lära känna och få kunskaper om /av
Så att försöka kopiera..likna någon annan/annat GÅR BARA INTE
För det UNIKA som finns låter sig ALDRIG plagieras..
Härifrån skogen önskar jag er alla en Måndag med stortvälbehag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar