tisdag 3 oktober 2017

GRINIGT VÄDER



Ett riktigt BUSVÄDER var det här igår..med regn och blåst

Och ett dagsljus som INTE riktigt klarade av att bryta igenom de blytunga molnen

Det VAR verkligen en riktigt grå dag..så jag kilade över till Siv och Kjell
För att bryta igenom det grå..med en stunds socialt samspråk

Kjell som ALLTID är igång med något.. .OAVSETT väder..
hade varit ute och plockat lingon mellan regnskurarna...kom också han in för en fika och en pratstund
Inte var det så dumt heller att bli bjuden på SIVs hembakade kanelbullar och en gokakka
Bakad på havregryn och toppad med nougat
När jag sen tjavade hem i blåsten...kändes det riktigt ljust och bra..i gråvädret

I morse när jag gick ut till hästarna ,var vädret på lika grinigt humör
Det regnade rejält..
Den ENDA som ville ut förutom mig var Quvintuss.
Sigge han kutade upp på övervåningen och gömde sig när jag lockade
Biggles.. han hade inget val..för han har en stark lampa på sitt halsband

Det GRÖNA klotet..en effektiv och HÅLLBAR lampa
som i det kompakta mörkret lyste upp vägen framför mig.
(min pannlampa funkar inte)

Härifrån skogen önskar vi er alla en ljus dag oavsett väder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar