söndag 1 oktober 2017

PÅ TUR MED IVANHOE EFTER STORVÄGEN


Igår var det premiär för Ivahoes första tur efter storvägen
Tänkte att han först skulle känna sig trygg och hemmastadd
Främst med Jupiter,hundarna och mig men också med närmiljön
Innan jag drog iväg med honom ut på äventyrligheter
Sen har ju benet INTE varit särskilt samarbetsvilligt heller ..för någon asfalttur
MEN nu när det nästan är helt återställt (ARNIKAN ni vet )
Så var det alltså dax..för vägträningen

På vår väg mötte vi några bilar som ALLA var väldigt hänsynsfulla
Det känns tryggt och fint..Ivanhoe klarade mötena nästan helt friktionsfritt

Sen träffade vi på Göta och hennes dotter A som kom fram och hälsade på Ivanhoe
Liksom mig tyckte dom han var fin,söt och så liten
Vi träffade Sonja som tyckte likadant
Och från henne fick vi med oss hem grönkål ,som jag tänker bl.a koka soppa på
(Grönkål .."är ett riktigt näringsrikt superlivsmedel
som innehåller mängder av C-vitamin, A-vitamin och E-vitamin.
den innehåller svavel...är virus- och bakteriedödande
och är en ypperlig antioxidant som är bra mot inflammationer och motverkar cancer".)

Några som nyfiket kom "galopperande ner från "skogen" när vi var på hemväg

Var Christinas Islänningar..vilket fick Ivanhoe att spetsa sina öron
och det blev ett ivrigt hälsningsgnäggande.
Då dom kom så nära stängslet dom kunde.. för att kolla in den lilla främlingen på vägen

Jupiter hade förhållit sig lugnt när vi drog iväg..
fast han undrade nog varför inte han fick följa med
Men jag vill att dom också skall kunna göra saker utan varandra
och att känna sig trygga med det

Härifrån en mulen skog med mildheten i sällskap önskar jag er alla en skön Söndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar