torsdag 12 oktober 2017

SKAPARHÄNDER

God morgon
Var tvärt in på blocket igår för att kolla efter en sak
DÅ fick jag syn på BJÖRNEN

https://www.blocket.se/vasterbotten/Bjornar_gjorda_med_motorsag_75950628.htm?ca=2&w=1

Och jag var bara tvungen att stanna till och trycka in mig på annonsen
för att ta reda på MER

För GENUINT hantverk skapat med kreativitetens händer..faller jag oftast för
Då jag själv INTE har några skaparhänder ..så imponeras jag av andras
Och vilken härlig känsla det måste vara att KUNNA skapa
Tänk att få lämna efter sig..något som finns kvar till eftervärlden
Av det man gjort
Lite avundsjuk är jag nog i alla fall INTE missunnsam
För tänk vad mycken glädje det finns för oss alla att ta del av
Som nu "björnmannens" fina skapelse
Skulle inte ha något emot att själv få äga en
Men nog måste man vara lätt på handen.. för att hantera en motorsåg
och få till björnarna
Från trädet
Till början
Till den färdiga björnarna
Då jag ville lägga ut det här på min blogg..mejlade jag först "björnmannen "
för att fråga om det var OK..och det var det
DÅ fick jag veta DETTA "

"Det är nämligen en gammal 80 årig farbror (Raimo)
som är konstnären bakom björnarna.
En mycket anspråkslös man och en stor naturvän och björnmänniska.
Tycker att han skall få lite inkomster för det fina arbetet
Så jag hjälper honom med försäljningen och transporten" slut citat

Där fick jag mig ett värmeinslag till..
För vad fint/bussigt/vänligt att ställa upp och hjälpa till..
DET säger ju något om DEN människan också
Glad är jag i vart fall över att ha fått mig detta "till livs" genom björnarna
JAG som inte skulle blogga på ett tag.. :)

Härifrån skogen önskar jag er alla en störtskön Torsdag och helg


Det ÄR något som vi INTE undkommit att se och känna av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar