söndag 29 oktober 2017

ENA DAGEN ÄR INTE DEN ANDRA LIK


På vår skogstur..dök en flock "gladlynta" snösparvar upp

Som gjorde oss sällskap en bra bit efter vägen
När vi sen vände om för hemfärd hörde jag motorsågen "sjunga"

Det var en av mina närmaste grannar som höll på att röja väg för grävaren
Den som skall se till att bortre byn också får indraget fiberbredband

Och i morse kikade solen fram.. men vindarna blåste kalla.
Det kändes som om det var bra mycket kallare än vad tempmätaren visade på
den stod på 0 grader.

Så har jag haft "mästerklyvaren" här ..han som med yxans hjälp kluvit de tjockare vedklabbarna

Till anpassningsbara bitar som får plats i vedspisen
För det säger jag TACK!
Och senare idag kommer min dotter och barnbarn hit,,DET ser jag fram emot
Och jag BRYR som vanligt INTE om ...den där tidstimman hit och dit

Härifrån skogen önskar jag er alla en GOD fortsättning på Söndagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar