fredag 1 december 2017

FRAMÅT-GÅNG

GOD morgon..Igår skrev jag ordet STEGVIS ..här i min blogg
Vilket fick mig att bli fast i funderationer kring det ordet ..
Genom att dela upp det ,som jag ofta gör när jag funderar på ords upphov/betydelse/förståelse.
Tänkte jag ATT det är väl det vi förhoppningsvis blir för varje steg vi tar
genom årens gång ..
Steg som leder oss framåt..mer visa och insiktsfulla..
Fast det där med VIS-HET har ju sina brister det också
Som allt och alla här i livet och tur är nog det..på sitt sätt och vis
Men det är väl det där med att förstå sig på sig själv
Det som är den mest svåråtkomliga visheten :) och som tar sin beskärda tid

Bilderna representerar dagens inlägg om vishetens framåtgång

Sköt om er och varandra och trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar