söndag 3 december 2017

MAGNIFIKT

För det FÖRSTA
Så är det så himla BRA och skönt ..när någon bil kört efter skogsvägen
förnöjda blir vi DÅ för det underlättar för mig och hundarnas benmuskler
att inte behöva dra benen genom snön..det tar på kan jag lova
Det är dom där fyrhjulsdrivna,som verkar kunna ta sig fram ..UTAN att fastna
fast snön ligger oplogad efter skogsvägen

För det ANDRA..
Att ha häst innebär att jag ibland får plumsa på i stora och lilla hagen
för att få bort all snö som tynger ner hagtråden

DET tyckte hästarna var BRA..att jag trampade upp vägar i hagen åt dom
när jag gick runt och fixade till tråden


Strax före tio igår förmiddag..när jag flyttade över hästarna till storhagen
bjöd solen oss på sin strålande och magnifika uppvisning

Man blir lite andäktig av solens närvaro..
särskilt när den är så magnifikt strålande som då

För det tredje
Så var jag och hämtade hem den adventsgran som jag fått av Siv och Kjell
Som jag nu har placerat belysningen i
Till glädje för mig och fåglarna som sätter sig i granen..det är väl mer lä och säkert där
Tror hundarna och hästarna gillar det också..

Så till MORGONENS uppvaknande
Som bjöd mig på en trolsk,magisk ..helt fantastiskt uppvaknande...
För när jag klev ut genom dörren då kl var halv fem LYSTE månen så starkt
och kastade sitt sken IN bland skogens träd och jag bara väntade på att tomtar,troll och andra skogsboende
skulle dyka upp bland träden
En mild morgon med 0 grader Så jag skall snart ut igen
Så fort jag fått i mig morgonkaffet och hundar och katter sin frukost..

Nyss när kl var halv ett..såg det ut så här

Härifrån skogen önskar jag er alla en magnifik Skyltsöndag..på säkra vägar och fötter




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar