onsdag 27 december 2017

SNÖOMVANDLING

Morgonen bjuder på SNÖ..snö till den redan överbelagda hag-tråden
Den som är NERTYNGD av den där snön som förvandlats till is
Som jag INTE kan skaka bort..
inte ens när jag drar handen över den med tjockvantarna får jag bort den
Det enda som händer ...det är att handskarna/vantarna går sönder
Så det är några vid det här laget
som fått ge sina liv för snö-is borttagningen på hagtråden
Skulle behöva stålvantar eller kanske några med någon slags uppvärmningsanordning
som kan få isen att tina
Hur som är det en lösaktig snö som kommer ner nu
Inte särskilt tungskottad...
Och vardagen tar vid för många som har slut på sin ledighet
Själv har jag ju helg ..varje dag
Härifrån skogen i den tidlösa tiden..där nuet är allestädes närvarande
Önskar jag er alla en varsam start på dagen som är här
Och en säker framfart för er som måste ge er ut på vägarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar