torsdag 22 mars 2018

EN HANDLINGENS UPPBACKNING

God morgon. I morse var vinden lite mindre vänlig
För fast det bara var 0 grader ute
Kändes det som om det var minusgrader DÅ vinden nöp till i kinderna i motvinden

När hundarna och jag vände om hem

Men SOLEN är uppe och sparkföret är perfekt
Men det kommer det nog inte att vara så länge till
För när solen tagit itu med snö och is.
Blir det sörja och vatten av det vilket ger mindre sparkvänliga vägar

I morse på min tur kom jag att tänka på KÄRLEK DÅ jag passerade den STORA stenen
Där Kjell skottat upp och fixat till en fin plats till sin fru Siv
Att sitta och sola på Fika och grilla korv
Allt har han gjort för att han VET att hon gillar att sitta i lä i solen och njuta
Det ÄR kärlek för mig det
Som åskådare värms jag av hans kärleksfulla omtanke som jag har sett många gånger
sen mitt flytt hit ut till skogen

Så som och så hennes kärleksfulla omtanke om honom

Ord kan aldrig ersätta en kärlekshandling men väl vara ett komplement
En uppbackning till handlingen

Hästarna som de andra djuren är också bra på det där med omtanke

Härifrån skogen önskar jag er alla en Torsdag som omgärdar er med omtanken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar