tisdag 20 mars 2018

SNÖRAS och HÄNFÖRELSE

Igår tog jag bussen in till stan För att hälsa på en vän
När jag sen åkte HEM igen dök ett snöfall upp efter det vi passerat Bjurholm
En tät snö vägg som täckte allt mellan himmel och jord

Sen fick jag se när jag klev av bussen

att en stor mängd snö hade passat på att rasa ner från ladugårdstaket
medans jag hade varit borta
En kompakt och tung snö i stora klumpar
Som min granne hade skottat undan Så jag kunde ta mig in till stallet
Vilken lättnad Tack! Kjell för det och för att du tagit ut hundarna och gett hästarna hö
Sånt som gjorde det möjligt för mig att ge mig av till stan

I morse var det 13 minus här

och den strålande solen dök upp när vi tog skogsturen..
Och jag tänkte MÅ jag ALDRIG sluta att hänföras över allt jag får se och uppleva
För det ÄR som NU Ett plåster En läkande salva ..över det smärtsamma
Och en känsla som ger "vingar" till tanketyngden

Härifrån skogen önskar jag ER alla en hänförande Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar