torsdag 8 mars 2018

FRÅNVARONS NÄRVARO



"NI ..som gett mig KRAFT
LIVET ..FRIHETEN åter
Till den vildhäst boendes i mig
Som i fångenskap hållits inlåst
Bunden..
Bakom de förgångnas stängsel ...med högspänning på
För att kontrollera..skrämma
Hålla tillbaka den vilda hästens längtan
Som i ofrihetens damm nästan drunknat..i sällskap med sorgen
I det grunda vattnet..tänkt till att släcka dess törst
Om inte ni hade kommit
Frigjort..genom er kärleksfulla kraft
Vildhästens inneboende styrka

(livsvandrerskanisb)



I reflektionens minnes och upplysningsspår
Tillägnar jag.. naturen mina tre barn,barnbarn och alla mina djur
denna dikt

Härifrån en skog där mycket händer just NU både inom som utom mig..och där tiden kommer att hålla mig i lite mer strama tyglar ett tag
Önskar jag er ALLA många LYCKLIGGÖRANDE DAGAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar