torsdag 5 april 2018

ORD I SÄLLSKAP PÅ VÅR VÄG GENOM LIVET




När jag "går" omkring efter nätets olika "vägsträckor"
Kommer jag i kontakt med lite av varje som får mig att tänka till
Och som ibland får mig vandra tillbaka och beskåda det jag tidigare har skrivit om i mina bloggar
Då orden liksom har fått stå och mogna till :)och fått ett än klarare sken över sig
Som det här HUR vi dömer och bedömer människor
Utifrån våra värderingsperspektiv
Då och där vi står och blickar ut från våra olika utsiktspunkter och på olika höjder
Då hittade jag igen dom här HÖGAKTUELLA Samiska klokorden
Som också tidigare generationer, som min mormor och mamma "talade om"
Här kommer dom
"GIVNANDE HAND ÄR ALDRIG TOM
*NATUREN ÄR KLÄDD I KUNSKAPENS DRÄKT
* DEN SOM BERÄTTAR HÖR OCH FÖRSTÅR SIG SJÄLV
* MAN LÄR SIG GENOM ATT LEVA
* TANKEN AKTIVERAR MOTSTÅNDSKRAFTEN I KROPPEN
* ONDA ÖRAT
ALLT DU SÄGER och GÖR FALLER TILLBAKA PÅ DIG SJÄLV
*ALE BOSTE = FÄST INTE PÅ MIG
SMITTA INTE
"Människor som levde i, med och av naturen.. På gott och ont
utvecklade "som jag tror Ett sunt förnufts ,självständiga verklighetstänk
I botandets helhetsbetydelse, som när det gällde psykets medverkan i "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar