tisdag 17 april 2018

MONSTERTUGG och NY TILLBLIVELSE


Som ett "monster" drar den fram i skogen

och bryter av de ståtliga, höga och kraftfulla tallarna likt tändstickor
Kvistarna skalas av genom den vassa "metallmunnen
I ett enda ögonblick är det gjort och tallen ligger på marken AVSKALAD

bland en hög andra tallar
För här går det undan och det är häftigt att se på, när maskinen med buller och bång far genom skogen
Effektivt och metodiskt lämnar den efter sig tallarna och en härligt skogsdoft
för mig att njuta av när jag går förbi


Idag tog jag landsvägsturen för att se om det fanns några björnspår vid den stora VITTERSTENEN

Ett ställe där den brukar gå över
Men än är det för mycket snö på den sidan

På andra sidan där berg och skogsgläntor är lättåtkomliga för solen, lyser barfläckarna bruna

Och där tror jag björnen håller till i VÄNTAN på att snön skall försvinna nere i skog och dalgångar

När vi sen återvände hem blev hundarna och jag VÄL mottagna av Quvintuss
som höll till i hagen hos hästarna ,men kom glatt springandes mot oss
Då han visade oss sin glädje genom att gå runt till oss alla och riktigt krama om oss
Det är mysigt må ni tro..
Sommarvärme har vi haft och har än här idag, flugorna hörs och fjärilarna gör sina flyguppvisningar
Och det är full fart i skogen på de olika fåglarnas kvittrande
Jag älskar våren..ny tillblivelsen och den livskraft som är i omlopp och så LJUSET därtill

Härifrån skogen önskar jag er alla en ljuvligheternas eftermiddag och kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar