torsdag 26 april 2018

GLÄDJEN

God morgon..........GLÄDJEN
Den kan dyka upp hur som och när som helst och ÖVERALLT
utan att skryta så har jag lärt mig dess "fångst teknik"
Det gäller bara att ha ögon och öron öppna och så tiden bakbunden
Ni vet den där otåliga saken som alltid stressar på en
och som gör att man inte kan stå still i NUET
Även om jag har utestängt den från mitt liv ..så har den en förmåga att försöka smita in
och förbi mina väktare Fast det händer allt mer sällan nuförtiden
Så glädje..kan vara för mig


Att krossa isen som lagt sig över vattenpölarna Det ger en "barnslig" glädjekänsla

Eller när jag hör Quvintuss jama
Då han fått syn på oss efter vägen och kommer för att möta upp oss

När han jamandes talar om att han vill gå ut
Kommunikation DEN är viktig för alla levande varelser ... Att bli FÖRSTÅDD
Det ger en ömsesidig glädje. DUBBELT upp

Och som när hästarna snackar med mig när dom får syn på mig..
Och när den skickliga UT och IN brytarkungen tar sig förbi och IN till stallet DÄR dörren är stängd
Då går det inte att låta bli att le åt hans skickliga klurighet
Likaså när han vill gå upp på bron där jag är


Och SOM NU då vi/jag går VÅREN till MÖTES

Inte att förglömma den starka mysglädjekänslan när SOLEN dyker och

och Ån ljudligt forsar fram genom skogen

Men ett litet stressmoment skaver inom mig .. i tankar på min bilbesiktning

Härifrån skogen där åter en natt gjort morgonen "isig"
Önskar jag er alla en glädjefylld dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar