torsdag 5 april 2018

IDAG ÄR JAG TALFÖR


Ibland behöver jag få höra en mer högljudd röst ,som svarar mig tillbaka
Då- när jag inte vill lyssna på tystnadens småstilta röst
Det är nog därför som jag är talför idag..


Hundarna tog täten i förmidags när vi tog riktning MOT California snöhotell
Som om dom trodde att "gänget" skulle vara kvar där

Noggrant gick dom igenom alla dofter på väg dit och dom som än fanns kvar i marken
runt omkring och inne i hotellet efter deras kompisar


Själv funderade jag på om någon fyrbent hittat fram till hotellet
och slagit sig ner där
Det hade varit spännande. Ock så om någon tvåfoting hittat dit
Några spår såg jag svagt under den nytillkomna snön
Matlukten hade lockat dit räven i vart fall
Den som stryker omkring ÖVERALLT i jakt på lättåtkomlig föda
Lite sur är jag ÄN på den "rackaren"efter det att den tagit rådjuret
Det gnager fortfarande i mig OM än med lite mindre hård styrka

I det molniga och milda tövädret som nu är här
RASAR det snö från träd och tak
Det känns faktiskt riktigt vårlikt i luften

LEV VÄL och MÅ som ni önskar er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar