lördag 28 april 2018

MÖTEN I SKOGEN

Idag LÖRDAG. Var det liv och rörelse ute i skogen, efter vägen och uppe i luften

Efter skogsvägen träffade jag på Christina och Karolina på sina vackra och lugna islandshästar
Fast Biggles och Sigge gick igång. Brydde dom sig inte utan stod lugnt stilla
Nu är ju mina hundar van vid "småhästarna".
Så dessa hästar såg nog... om än inte gigantiska ut i jämförelse, så i vart fall MYCKET större
Och som NATURLIGT brukligt är här i skogen stannar vi människor till för en stunds socialt småprat

Ibland med stort innehåll. Innan man skiljs åt med en fin känsla i kropp och knopp
Som jag gjorde efter samtalet med dessa två så "upplyftande" och ridande "tjejer"

Efter storvägen sen...träffade vi på två bekantingar på cykel. Det var Sonja och Ann-Christine
Som var på väg mot Grönåkershållet till i det ljuvliga och så TYPISKA vårvädret

Det vill säga sol och lite småskvitter om vartannat
Några stycken till Så typiska vårtecken for ock så fram efter vägen

Det var ca 4-5 MORORCYKLAR
Motorcyklar brukar ha sin körrutt förbi här och dyka upp När våren drar igång

Och uppe i det blå syntes en helikopter flyga
MÅNTRO det var renägarna som var ute för en koll efter strörenar

Och själv har jag börjat dra igång med att laga till stängslet
Det som vintern har ställt till.. med all sin snö
När jag inte är ute och går
Eller som nu tar mig en lång fikapaus och gör mitt inlägg .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar