fredag 26 april 2019

VÅRENS FÖRSTA DOPP


Att i tanken VETA- är en helt annan sak
ÄN att VETA med medvetandets alla sinnen påkopplade

Det tänkte jag på
När jag tog vårens första utebad
Med kläderna på -i ett ofrivilligt dopp i det kalla vattnet
Så här var det
Skulle ta mig över ett dike INTE så brett och DÄR isen än låg kvar på vissa ställen
MEN i hoppet över- Visade det sig att isen inte höll och jag drattade i

Tog mig upp och vänder mig om för att kliva upp på andra sidan
Då halkar jag till och ramlar åter ner i vattnet
Som var djupare än det såg uppifrån
Till mitt försvar OM jag nu skulle behöva ett
Är att i och med att min högra arma är lite sen-färdig
Så blev balansen därefter och med obetänksamhetens övermodet därtill
Gick det ju som det gick Med det sagt SÄGER jag er
Var försiktiga och lita inte på det luriga underlaget
När ni går i skog och mark

En mysig, varm och trevlig helg önskar jag er ALLA
Härifrån Grannässkogen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar