tisdag 23 april 2019

VÄRMANDE OMTANKAR .SOL och ENERGIUPPLADDANDE BESÖKARE

God morgon

Efter att sonen och hans sällskap gett sig av

Dök dottern, barnbarnen och Moltas upp - i påskens tid

Då solen höll sig framme och bjöd oss rikligt på -av sin värme
Så vi njöt, vandrande, spelade spel och mycket annat
Dotter och barnbarn grävde rännor för att smältvattnet skulle kunna rinna bort
Dom hackade bort is och fixade hästarnas ombesörjning

Rullade bort balarna från vätan

Och barnbarnen tyckte synd om en groda

Den som dom hittade DÖD efter skogsvägen och omtänksamt begravde i skogen

I några HÄRLIGA dagar fick jag rå om dom
Innan det var dags för dom att ge sig av hem till sitt
I "farstun" blev det ett byte och några timmar tillsammans
När yngsta dottern och hennes fästman dök upp
-som tog hand om hundpromenaderna, hästskötsel och så mig
Dottern smorde och så in min gnälliga axel och arm
Med DETTA medel ,som jag varmt kan rekommendera er


Och barnbarnen bar ner bord och stolar till stora hagen
För att locka de mer frusna vuxna till spel

Dit- där solen än nådde fram i den annalkande kvällen

Som under sin mer mörka tid LYSTES upp av TVÅ vandrare på väg hem

i pannlampans och månens sken
Som ni säkert alla förstår så har jag haft en underbar tid
Med RIKA upplevelser i NUETS NÄRVARO med barnbarn, barn och deras respektive
Och så de nytillkomna att få lära känna
Som min kusin beskrev det så fint
"som bomull runt hjärtat"
Hoppas NI ALLA haft en lika energivande, uppladdande och härlig påskhelg
Som jag har haft det
Och även NU när alla har åkt så lämnade dom kvar
Ett stort paket bomull till mig

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en vänlig start på den nya veckan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar